BTS ~ What’s in my schoolbag

IMG_8016

Voor de Back to School-week laten we vandaag zien welke spullen we allemaal meehebben als we naar school gaan. Boeken, schriften, etui, handgel etc. De What’s in my schoolbag-tag dus. Veel plezier met lezen!

Wij hebben allebei een Eastpak. Eastpaks zijn heel fijn en stevig en dat is heel belangrijk voor een schooltas, aangezien je heel veel moet tillen.

Eastpak Hannah – padded pak’r double denim

Eastpak Cathelijne – niet meer te koop

Hannah

Vastleggen in volledig scherm 18-8-2015 160752.bmp

Dit is alles wat er normaal gesproken in mijn schooltas zit. Normaal gesproken zitten er ook een passer en een rekenmachine in mijn tas, maar die ben ik vergeten op de foto te zetten.

Hierboven zie je een overzicht van het voorvakje (links) en van het hoofdvak (rechts).

In mijn voorvakje zitten mijn telefoon, oortjes, mijn sleutels, soms kauwgom en normaal gesproken ook tussendoortjes en lunch.

Er zitten altijd boeken in mijn tas. Ik heb de meeste boeken gekaft met kaftpapier. Morgen komt er een artikel online over hoe je saaie schoolspullen kunt oppimpen en je boeken origineel kunt kaften.

Er zitten ook altijd schriften in mijn tas. Ik heb een aantal schriften van V&D eigen merk en van Hema. De Hema schriften zijn heel stevig en van karton en heb ik gepimpt.

Ik heb ook vaak een notitieboekje in mijn tas voor kleine aantekeningen. Dit is eigenlijk gewoon een schrift van de Hema, maar ik gebruik hem voor notities.

Mijn agenda komt van V&D. Ik vind hem heel schattig met de cactussen en madeliefjes die er in staan.

Ik heb altijd een flesje water mee. Vaak vul ik hem nog bij op school, dat doe ik vooral op dagen dat ik gym heb want dan drink ik veel meer.

Ook heb ik altijd een deoderant bij me, want je weet maar nooit wanner je het nodig hebt.

Vastleggen in volledig scherm 18-8-2015 162126.bmpIk heb ook altijd een etui in mijn tas zitten. Die van mij is officieel een toilettasje van de Hema, maar het is een prima formaat voor een etui.
In mijn etui zitten een geodriehoek, plakband, twee gummen (eentje is meer omdat ik hem zo leuk vind), een aantal gekleurde pennen, balpennen, potloden en markeerstiften. Alles komt van de Hema behalve de cactus gum, die komt van de flying tiger.

Cathelijne

Vastleggen in volledig scherm 18-8-2015 144811.bmp

Hier zie je een overzicht van wat er allemaal in mijn tas zit. Ik ben een paar dingetjes vergeten op de foto te zetten, maar er zitten ook oortjes en fietssleutels in mijn tas.

IMG_7397 IMG_7390

De agenda die ik heb is van NSMBL. Ik vind dat een hele leuke website en ze hebben een erg mooie agenda gemaakt dit jaar.

IMG_7399

Natuurlijk zitten er boeken in mijn tas. Ik kaft zoveel mogelijk boeken met rekbare kaften, ik gebruik de rekbare kaften van Hema van vorig jaar/twee jaar geleden. De boeken die te slap zijn, of te klein kaft ik met kaftpapier van Hema.

IMG_7386

De schriften die ik dit jaar heb zijn schriften van Hema. Ik vind ze erg fijn, want ze zijn lekker stevig. Ik wilde ze misschien nog gaan pimpen, maar ik weet niet of dat nog gaat gebeuren. Anders teken ik er wel op tijdens de les.

IMG_7379

Ik vind het altijd erg fijn om een los notitieboekje in mijn tas te hebben. Hierin schrijf ik dingen als ik mijn schrift ben vergeten of dingen voor vakken waar je eigenlijk geen schrift voor nodig hebt maar toch een kleine aantekening voor moet maken ofzo.

IMG_7383

Ook zit er altijd een mapje in mijn tas waar ik al mijn losse blaadjes in doe. Zo blijft het netter in je tas en zit je tas niet na een week al helemaal vol met halve, gescheurde en gekreukelde blaadjes.

IMG_7395

Ik heb ook altijd een waterflesje in mijn tas. Ik heb een Dopper, dat is een fles met een handig formaat. Hij past precies naast je boeken in je hoofdvak. Ook lekt hij niet.

IMG_7391

In mijn voorvakje heb ik altijd een kleine deodorant, handgel en een spiegeltje zitten. Dat kan altijd handig zijn.Vastleggen in volledig scherm 18-8-2015 150604.bmp

Ook zit er natuurlijk een etui in mijn tas. Het etui, dat ik heb is van Pip Studio. Ik heb hem al heel erg lang (sinds groep 6), maar ik wil geen nieuwe, want dit etui heeft een enorm fijn formaat waar echt alles in past.

In mijn etui zitten een rode, groene, zwarte en twee blauwe pennen, twee potloden, een rekenmachine, een gum, een passer, een geodriehoek, een schaar en een nietmachine. Ik vind deze nietmachine erg handig, want hij is heel klein. Ook zitten er in mijn etui vier stiften in de kleuren van markeerstiften. Ze werken misschien iets minder fijn dan markeerstiften, maar zijn wel veel handiger doordat ze minder plek in beslag nemen.

Wat zit er in jouw schooltas?

Liefs, Hannah en Cathelijne

Een gedachte over “BTS ~ What’s in my schoolbag

Plaats een reactie