Boekjes en schriftjes versieren

IMG_8778Een groot deel van Nederland heeft geen vakantie meer en ook ik ben bijna aan de beurt, yeeeeh:/. Bergen huiswerk, te weinig vrije tijd en vroeg opstaan zijn helaas mijn vooruitzichten. Gelukkig heeft school ook nog één lichtpuntje en dat is boekjes kaften en schriftjes versieren. Misschien ligt het aan mij, maar ik kan daar nog best wel lol in hebben. Toen ik afgelopen week terug kwam van kamp en een doos met boeken aan trof ben ik dan ook gelijk begonnen met kaften.

Ik ben niet echt van de vaste thema’s met mijn schoolspullen, dus het is een beetje een bij elkaar geraapt zooitje. Maar voor alsnog ben ik redelijk tevreden met mijn prestatie.
IMG_8779Een aantal van mijn boeken heb ik gekaft met landkaarten die mijn ouders niet meer gebruiken. Dit idee had ik bedacht toen ik eerder dit jaar een notitie boekje tegenkwam met een stuk van een landkaart er op. Ik vind het er erg leuk uit zien. (Ik was BTW erg trots op het feit dat er een stuk van Engeland op mijn Engels boek stond, helaas geen Nederland voor nederlands, Frankrijk voor frans of Duitsland voor duits, maar hé, je kan niet alles hebben toch. Haha)

Veel boeken heb ik gekaft met een soort van kartonnen kaftrol. Dat zag er natuurlijk redelijk saai uit, dus ik liet mijn creativiteiten er op los en heb er van alles mee gedaan.

IMG_8778IMG_8764IMG_8773 Op één van de saaie kartonnen kaften heb ik een diamant gemaakt van tijdschrift bladzijdes. Ik vond het er best gaaf uit zien. Ook heb ik van tijdschriften allemaal driehoekjes geknipt en die op een ander boek geplakt.
Verder heb ik veel saaie boeken lekker versierd met washitape en stempeltjes.

Ik had ook veel saaie schriftjes van de Hema. Op de meesten heb ik gewoon maar wat getekend, maar ik zal er een aantal delen waar ik stiekem wel een beetje trots op ben.
IMG_8571 Deze vind ik heel goed gelukt. Ik heb uit de losse hand een wereldkaart proberen te tekenen. En als ik eerlijk ben vind ik het nog best lijken ook, Haha.

 Op deze heb ik allemaal cactusjes getekend. Verder een rondje uitgeknipt en een beetje versierd en een randje washitape om het af te maken. (Op deze foto heb ik een strookje papier over mijn achternaam gelegd vanwege privacy).
IMG_8757 Op dit schriftjes heb ik een hele grote cactus getekend met een zeer originele quote;).
IMG_7831Ook op een van mijn schriften heb ik een diamant gemaakt. Deze vind ik beter gelukt dan het boek als ik eerlijk ben.

 Op dit schriftje heb ik een bloemetje geborduurd.

 Op deze heb ik witte stipjes gezet. Daarna heb ik er een randje washitape opgeplakt en een zelf gemaakt ‘etiket’. Verder heb ik nog een schriftje van een strookje landkaart voorzien.

 Etiketten heb ik niet echt gebruikt, op de meeste boeken heb ik gewoon de naam van het vak geschreven.
IMG_8805Op sommige boeken heb ik de naam van het vak gestempeld met letterstempeltjes.

Hopelijk vonden jullie het leuk om te zien hoe mijn schoolspulletjes er een beetje uit gaan zien voor dit jaar.

Ik ga nog wel even verder met kaften en versieren:). Als jij nog leuke ideetjes hebt om mijn spullen nog leuker te maken, moet je je vooral vrij voelen om het met mij te delen (hoeft niet natuurlijk).

Ik wens iedereen nog een heel fijn schooljaar en voor degene die nog vakantie hebben net als ik, geniet er nog even van!
Liefs, Hannah

8 gedachtes over “Boekjes en schriftjes versieren

Geef een reactie

