Vakantietag

Wij zijn klaar met de toetsweek en hoeven alleen nog maar een paar keer naar school. Daarna hebben we officieel vakantie!  En omdat we daar heel veel zin in hebben en omdat we van de vakantie houden, hebben we voor vandaag de vakantietag in gevuld!

Welke landen van de wereld heb je al bezocht?

Cathelijne: In de zomer gaan we altijd naar warme landen, zo ben ik op vakantie geweest in Italië, Spanje, Frankrijk, Griekenland, Turkije en Florida. In de voorjaarsvakantie ga ik altijd skiën in Oostenrijk. Verder ben ik ook in Engeland en Duitsland geweest.

Hannah: Ik ga regelmatig naar Engeland omdat mijn opa daar woont. Verder ben ik een aantal keer in Italië en Frankrijk geweest. Schotland heb ik twee keer bezocht. Verder ben ik ook naar Spanje, Noorwegen en Denemarken geweest. Vorig jaar zijn we op vakantie geweest naar IJsland en dit jaar ga ik weer naar Spanje.

Welke bestemming staat bovenaan jouw verlanglijstje? Met andere woorden: waar wil je ECHT nog een keertje heen?

Cathelijne: Ik heb niet echt een wish-list met bestemmingen die ik wil bezoeken. Veel landen lijken me wel heel leuk om naartoe te gaan. Waar ik wel echt enorm graag heen zou willen is New York. Vijf jaar geleden is mijn moeder daar geweest, en ze vond het daar onwijs gaaf. Sindsdien wil ik deze stad echt onwijs graag bezoeken.

Hannah: Ik wil al iets van vijf jaar op vakantie naar Australië. Het allerliefste wil ik dan naar het great barrier reef en Sidney. Ook Canada staat heel hoog in mijn lijstje. Ik weet niet zo goed waarom, maar ik heb dit altijd een heel bijzonder land gevonden. Verder wil ik ook wel een keer naar New York City.

Wat is jouw meest ideale vakantie? (strandvakantie, shopping trip, culturele vakantie, etc.)

Cathelijne: Ik houd van heel veel soorten vakantie! Het liefst een combinatie, met wat minder cultuur dan strand en shoppen. Ook vind ik de skivakantie misschien wel een van de leukste vakanties van het jaar.

Hannah: Mijn ideale vakantie is een beetje een combinatie van alles, ik vind het heerlijk om een beetje uit te rusten, maar ik wil ook wel graag wat ondernemen. Een stad bezoeken vind ik ook altijd leuk.

Welke plek vond je zo bijzonder dat je er nog wel eens heen zou willen?

Cathelijne: Ik zou wel heel graag nog een keertje naar Florida gaan. Ik was best jong toen ik daarheen ging en ik vond het toen onwijs leuk. Al die disneyparken, Miami (waar we helaas maar een nachtje bleven, de Everglades, de stranden. Ik vond dat denk ik wel de leukste vakantie.

Hannah: Vorig jaar ben ik op vakantie geweest naar IJsland in de zomer. Ik vond dit echt een onwijs leuke vakantie. Ik wil heel graag nog een keer naar IJsland en dan het liefste in de winter.

Laat je allerleukste vakantiefoto zien.

Cathelijne

20160430_17381020160505_143510

 

IMG_7067Processed with VSCOcam with hb1 presetIMG_7111

Hannah:

Ben je al eens voor werk naar een leuke bestemming gestuurd? Zo ja, waar?

Nee, we zitten allebei nog op school, haha.

Met wie ga je meestal op reis?

Cathelijne: In de zomer ga ik meestal met mijn ouders en zusje op vakantie. Met skiën gaan we vaak ook nog met familie of vrienden. En in de meivakantie gaan we altijd met de hele familie op vakantie, omdat mijn oma dan jarig is.

Hannah: Ik ga bijna altijd met mijn ouder en mijn zusje. Een keer ben ik met mijn moeder samen op een korte vakantie geweest.

Met wie zou je nog wel eens op vakantie willen gaan? (dit mag iedereen zijn: familielid, vriend(in) of beroemd persoon)

Cathelijne: Het lijkt mij heel gezellig om met een groep vriendinnen op vakantie te gaan.\

Hannah: Ik wil heel graag nog een keer op vakantie met een groep vriendinnen en een keer met mijn zusje.

Wie of wat zou je meenemen naar een onbewoond eiland?

Cathelijne: Ik denk een goede vriendin of een familielid. Iemand die een beetje slim is en bijvoorbeeld weet hoe die vuur moet maken en wat eetbaar is. Lijkt me wel handig.

Hannah: Ik zou dan leuk gezelschap meebrengen. Want in je eentje op een eiland is ook een beetje saai. Verder zou ik ook een hangmat meenemen.

Ben je al eens in Nederland op vakantie geweest? Zo ja, waar?

Cathelijne: In de meivakantie gingen we met familie altijd in Nederland of Duitsland op vakantie. Dit jaar hebben we dat niet gedaan, we zijn toen naar Puglia gegaan, wat ik echt heel leuk vond!

Hannah: Ik ga best vaak op een korte vakantie in Nederland. Gewoon even lekker niets doen en bijkomen, en toch een vakantie gevoel hebben omdat je niet thuis bent.

Ga je liever naar een attractiepark of naar een dierentuin?

Cathelijne: Ik ga dan toch voor een attractiepark, al vind ik dieren echt heel leuk.

Hannah: Ik ben laatst voor het eerst in een hele lange tijd weer naar een dierentuin geweest. Ik vond het heel leuk, maar ik weet niet of ik het liever dan een attractiepark bezoek.

Zou je liever een ski- of een zonvakantie willen hebben?

2019-3-29 Schiermonnikoog en skieën enzo 303

Cathelijne: Tussen een skivakantie of een zonvakantie kan ik echt niet kiezen. Ik vind het allebei echt onwijs leuk!

Hannah: Ik ga nooit op wintersport, dus deze vraag is voor mij niet zo moeilijk. Ik zou dus liever een zonvakantie hebben.

Wat is jouw minst leuke vakantie-herinnering?

Cathelijne: Best wel lang geleden, toen ik op skivakantie was, gingen we naar een restaurantje. Ik skiede erheen, en de kinderen met wie we op vakantie waren, skiede achter me aan. Ik maakte zo min mogelijk bochten, en skiede veel te hard. Toen kwamen we net voor het restaurantje op een stukje met heel veel hobbels, die ik niet zag aan komen. Dus gingen we met zijn vieren met een enorme snelheid over die bochten heen. Vlogen we allemaal door de lucht. Toen had ik mijn ribben gekneusd en kon ik de hele vakantie niet meer skiën.

Hannah: Op vakantie in Italië ben ik een keer uitgegleden in de douche. Ik viel op mijn achterhoofd en had een zware hersenschudding. Uiteindelijk moest ik daar met de ambulance naar het ziekenhuis worden gereden.

Naar welk(e) land(en) ga je dit jaar op vakantie?

Cathelijne: In de zomer ga ik dit jaar naar Corsica! We gaan daar kamperen in verschillende campings. Ik heb er echt onwijs veel zin in en kan niet wachten om daar heen te gaan.

Hannah: Ik ga deze zomer naar het Zuiden van Spanje. Ik heb er heel veel zin in! Ik hoop alleen dat de temperatuur een beetje te doen is.

Dit was de vakantietag! Neem hem vooral over als je het een leuke tag vind!

Waar gaan jullie heen deze vakantie? 

Liefs, Hannah en Cathelijne

5 gedachtes over “Vakantietag

Geef een reactie

