Waar ik door raak afgeleid tijdens het leren

Als er een iemand is die snel afgeleid raakt, ben ik het wel. Vaak om de kleinste dingetjes. Ik denk dat de meesten wel is afgeleid raken, maar als je ziet waardoor het bij mij komt, valt het bij jou waarschijnlijk reuze mee. Anyway, in dit artikel deel ik de random dingen waar ik elke keer weer door raak afgeleid.

Ik wordt regelmatig afgeleid door mijn telefoon. Vaak neem ik me voor om even wat op te zoeken voor school. Dit leidt dan weer tot urenlange YouTube- en selfiesessies.

Als het niet mijn telefoon is waar ik door raak afgeleid, dan is het wel mijn rommelende maag, die elke 10 minuten wel zin heeft in iets lekkers. 

Ook door series raak ik snel afgeleid. Bij een serie is het onmogelijk om maar één aflevering te kijken, dus als je eenmaal bezig bent, ben je minimaal twee uur niet bezig met je schoolwerk.

Soms vind ik een vak zo oninteressant dat ik de raarste dingen ga doen, denk aan webshops afzoeken, saaie spelletjes op mijn telefoon en make up looks uitproberen. 

Op sommige momenten ben ik mijn kamer gaan opruimen of gaan sporten. Normaal gesproken heb ik een enorme hekel aan opruimen en sporten doe ik toch al dus vind ik onnodig om extra te doen, maar ja tijdens leren lijkt bijna alles een goed idee.

Er zijn ook dagen geweest dat ik tijdens het leren random DIY’s ging uit proberen!

Al deze afleidingen zorgen er natuurlijk voor dat ik de avond voor een toets een beetje in de problemen zit, maar ja eigen schuld, Haha.

Herken jij je in een van deze afleidingen of wordt jij ook nog door andere dingen afgeleid?
Liefs, Hannah

3 gedachtes over “Waar ik door raak afgeleid tijdens het leren

Geef een reactie

