BTS ~ Elke dag een ander ontbijt

IMG_7125

Ontbijten is erg belangrijk, maar veel eten elke ochtend hetzelfde. Omdat het Back to School-week is, leek het me daarom leuk om vijf verschillende (gezonde én lekkere) ontbijtjes te laten zien: Voor elke dag een ander ontbijt. Veel plezier met lezen!

Vastleggen in volledig scherm 4-8-2015 173352.bmp

Maandag. Boekweitpannenkoekjes

We beginnen de week met boekweitpannenkoekjes. Dit zijn eigenlijk pannenkoeken, alleen in plaats van bloem, gebruiken je boekweitmeel. Boekweitmeel is meel van de vrucht van de boekweit en is supergezond. Boekweitmeel kun je gewoon kopen bij de supermarkt. Ik kocht het boekweitmeel van Koopmans. Op de achterkant van dit pak stond een recept voor pannenkoeken, maar ik gebruik een ander recept.

IMG_7943

Nodig (voor ca. 8 pannenkoeken)

  •         150 gram boekweitmeel
  •         450 ml melk
  •         2 eieren
  •         Boter of olie om in te bakken

IMG_7959

Wat moet je doen?

Doe al de ingrediënten bij elkaar in een kom en roer dit tot een glad beslag. Doe wat boter en een beetje beslag in de pan. Bak de pannenkoek tot hij niet meer vloeibaar is en draai hem om. Laat hem nog een minuutje bakken en klaar is je pannenkoek!

IMG_7125

Dinsdag. Smoothie met havermout

Een smoothie is heerlijk als ontbijt. Vooral als je nooit enorm veel honger hebt in de ochtend is het het perfecte ontbijt. Het nadeel is alleen dat het niet erg vult. Je hebt al snel weer honger, waardoor je veel gaat snacken later in de ochtend. Daar is natuurlijk een oplossing voor. Je kunt er een beetje havermout bij doen. Je proeft hier bijna niks van. Deze smoothie kun je makkelijk de avond van te voren maken. Het enige wat je dus in de ochtend hoeft te doen is de smoothie uit de koelkast halen en hem opdrinken.

IMG_7097

Nodig (voor 1 glas)

  •         15 gram havermout
  •         200 ml vloeistof, bijvoorbeeld melk, yoghurt, sinaasappelsap of een sapje uit een pak (dat is wel minder gezond).
  •         Een handje (bevroren) fruit
  •         Een halve bannan

Wat moet je doen

Als je bevroren fruit gebruikt, begin je met de het fruit erin doen. Zet dan de blender op de stand voor ijsklontjes. Als er geen grote stukjes fruit meer in zitten doe je de vloeistof erbij en mix je alles door elkaar. Doe als laatste de havermout erbij.

Als je geen bevroren fruit gebruikt, doe je eerst de vloeistof en daarna het fruit erin.

IMG_7006

Woensdag. Toast met roerei

Op woensdag eten we toast met roerei. Dit vind ik zelf een erg lekker ontbijt. Het is niet enorm moeilijk en kost ook niet heel veel tijd, maar het is helaas onmogelijk om het in de avond te maken, dus je zal er wel iets eerder voor op moeten staan.

Nodig (voor 1 persoon)

  •         Een ei
  •         Twee broodjes
  •         Beetje melk
  •         Evt. tomaat, geraspte kaas, zout, peper of iets anders

2015-07-31 vakantie Sicilië, blog ootdWat moet je doen

Doe de melk en het ei in een kommetje en meng het een beetje door elkaar. Doe wat olie in de pan en doe het ei met de melk erbij. Roer het de hele tijd door zodat er kleine stukjes ei ontstaan. Doe hierbij de tomaat en kaas en roer het door totdat het ei helemaal hard is.

Toast wat brood en doe hier het roerei overheen. Voeg nog wat peper en zout overheen en klaar is je ontbijt.

Donderdag. Fruitsalade

Een fruitsalade is een heerlijke start van de dag. Het is ook nog eens heel gezond en simpel. Je zorgt dat je wat fruit in huis hebt, snijdt het in stukjes en klaar is je fruitsalade. Tip: bij veel fruitsoorten, zoals bij appel, is het helemaal niet nodig om de schil eraf te halen. Vaak is het nog gezonder met schil ook. Houd de schil er dus gewoon om, dat kost veel tijd.

IMG_7128

Vrijdag. Groene smoothie

We eindigen de week met een groene smoothie. Groene smoothies zijn de laatste tijd enorm populair. Zelf had ik nog nooit een groene smoothie gemaakt, maar ik wilde het wel graag proberen. Dus heb ik een beetje op internet naar een lekkere combinatie en dit is hem geworden:).

IMG_7131

  •         Een handje spinazie
  •         Een banaan
  •         Een glas verse sinaasappelsap

Wat moet je doen?

Een smoothie is natuurlijk heel erg makkelijk om te maken. Doe alles in de blender, blend het totdat het geen stukjes meer heeft, en klaar is je groene smoothie!

Wat zijn jouw favoriete ontbijtjes?

Liefs, Cathelijne

Advertenties

11 gedachtes over “BTS ~ Elke dag een ander ontbijt

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s