High tea

292

Hoi allemaal,

Woensdag 15 april was ik jarig. Dat vierde ik vorige week zondag met vriendinnen. We gingen high teaen. Al het eten had ik zelf gemaakt, daarom leek het me wel erg leuk om vandaag te laten zien wat er allemaal was.

De high tea was voor tien personen.

305

Brownies
Er waren brownies. De brownies had ik gemaakt met een pak van dr. Oetker. Hierna heb ik ze in twaalf stukjes gesneden. Ze waren erg lekker.

280

Worteltaart
Ook maakte ik een worteltaart. Deze worteltaart was enorm lekker. Ook de topping is echt heerlijk. Wel was er veel over, omdat iedereen erg vol zat.
Recept: Foodgloss

285

Aardbeientaartjes
Deze aardbeientaartjes waren ook erg lekker. Hiervoor hadden we de vormpjes met deeg gemaakt en in de oven gedaan. Deze vulden we met room en hierover heen deden we fruit (een paar met aardbeien en een paar met bosvruchten).
Recept: leukerecepten.nl

282

Sandwiches
Natuurlijk moesten er ook sandwiches bij. Er waren drie verschillende sandwiches:

BLT-sandwiches. Dit is een sandwich met spek, sla en tomaat (Bacon, Lettuce, Tomato).

Sandwiches met zalm. Het recept zei dat het in reepjes moest, maar dit vond ik minder leuk, daarom maakte ik ze in driehoekjes, net zoals de andere twee sandwiches.
Recept: Allerhande

Sandwiches met gerookte kip. Ook maakte we sandwiches met gerookte kip.
Recept: Allerhande

Van alle sandwiches maakten we er twaalf. Elke boterham sneden we in vier driehoekjes, per sandwich waren dus zes boterhammen nodig.

Alle drie de sandwiches waren erg lekker en gingen helemaal op.

Hartige taart
Ook maakten we een hartige taart. Deze hartige taart was met broccoli en courgette. Dit was een erg lekkere taart.
Recept: het boek ‘eigen taart is goud waard’ van Blond

295

Scones
Natuurlijk maakten ik ook scones. De scones serveerde ik met jam en clutted cream van de Jumbo.
Recept scones: het boek ‘eigen taart is goud waard’ van Blond Amsterdam

Smoothie
Ook maakte ik voor iedereen een smoothie. De smoothie die ik had gemaakt was met sinaasappelsap, kiwi en banaan. Dit is echt een enorm lekkere combinatie.

291Als laatste hadden we ook wat hapjes van de Lidl. Deze waren van de feestcollectie van toen het Pasen was. We hadden de high teahapjes en macarons.

290

Natuurlijk was er ook thee. We hadden vier theesoorten van Clipper gekocht.

De high tea was erg lekker. Er was niet enorm veel over, een stuk van de hartige taart, maar die aten we die avond op, en een stuk van de worteltaart, die ging ook de dagen daarna op.

Dit waren alle hapjes die er waren bij de high tea. Ik hoop dat jullie het leuk vonden en er misschien wat aan hebben gehad als jullie ook willen gaan high teaen.
Welk recept lijkt jou het lekkerst?
Liefs, Cathelijne

3 gedachtes over “High tea

  1. I LUUVV TEA, echt, ik kan er liters van zuipen. Gecombineerd met lekkere, zelfgemaakte hapjes is het echt hemels. Worteltaart heb ik eigenlijk nog nooit geproefd (shame on me), en scones wil ik ook weer een keertje maken!

    Like

Geef een reactie

