DIY ~ 3 keer fotolijstjes

Hoi allemaal! Zelf vind ik ~ Hannah~ het heel erg leuk om mijn muur te versieren met fotolijstjes. De meesten doen gewoon foto’s in hun fotolijstjes, maar vandaag laat ik drie verschillende ideeën zien voor in fotolijstjes en laat ik ook zien hoe je die kunt maken. Alle DIY’s zijn heel simpel.
Zelf vind ik cd’s heel mooi staan in een kamer, ik weet niet waarom, maar ik vind het wel iets hebben.  Voor de eerste DIY heb je cd’s (je mag zelf weten hoeveel, ik gebruik er twee), wit papier, plakband en natuurlijk een fotolijstje nodig. Deze Diy is echt hèèl makkelijk om te maken!
Als eerste moet je een stukje plakband op de achterkant van de cd’s plakken. Dit gaat het makkelijkst als je een stukje plakband dubbel plakt.  ierna plak je de cd’s op het papiertje op de manier dat jij het mooi vind. Vervolgens heb ik het papiertje voorzichtig in het fotolijstje gelegd en daarna de uitstekende randjes van het papier omgevouwen.

Nu is het fotolijstje klaar! Zelf vind ik dit heel tof staan.

In het tweede fotolijstje heb ik een tekening van drie pijlen gedaan. Ik vind pijlen heel mooi maar ik ben niet zo tevreden over de bovenste uit deze tekening.

Voor deze DIY heb je oude bladzijdes uit kranten of tijdschriften, een wit papiertje, een potlood, een verfkwast, verf, natuurlijk je fotolijstje en een schaar en zwarte fineliner (die ben ik vergeten op de foto te zetten) nodig.

Als eerste moet je de kranten of tijdschriften verspreiden zodat je grond/ tafel niet vies wordt en je fotolijstje er op leggen. (Dit hoeft alleen als je niet tevreden bent over de kleur van je lijstje)

hierna verf je je lijstje in de kleur die je mooi vind, ik verfde hem zwart.

Hierna leg je het glas uit het lijstje op je papiertje en teken je om de rand heen met je potlood. Knip het daarna uit.

Nu kun je beginnen met tekenen. Ik koos ervoor om drie pijlen te gaan tekenen, maar dit hoeft natuurlijk niet. De eerste pijl die ik tekende moest een beetje een ouderwetse voorstellen maar ik vond hem niet zo goed gelukt.

De tweede pijl die ik tekende was heel makkelijk om te maken en die vind ik dan ook veel mooier dan de eerste.


De laatste pijl was ook erg simpel om te maken.

Hierna heb ik de binnenkant van de pijlen getekend.

Als laatste ben ik met een zwarte fineliner over alle lijnen gegaan.

Zo ziet het er uit in het lijstje.

In het derde fotolijstje heb ik een papiertje met drie gekleurde monden erop gedaan, ik vond dit er wel leuk uitzien.

Voor deze DIY heb je weer kranten/tijdschriften, verf en een kwast nodig en verder plakband, een wit papiertje, een schaar (alweer vergeten op de foto te zetten), een potlood, lipsticks met verschillende kleuren en natuurlijk weer je fotolijstje.

Dit lijstje heb ik weer zwart geverfd, dit hoeft natuurlijk niet als je al tevreden bent met je lijstje.

Ik heb het glas uit het lijstje weer op het papiertje gelegd en hem omgetekend met potlood. Verder heb ik dit ook weer uitgeknipt.

Ik heb het papiertje op mijn kast geplakt, heb daarna de lipsticks op mijn lippen gedaan en ben toen het papier gaan kussen, hahah.

Ik heb in totaal drie mondjes op het papier gemaakt.

Zo ziet het er uit in het lijstje!

Dit waren de ideeën hopelijk vonden jullie het leuk om te zien en zijn jullie er door geïnspireerd!

Xx

Hannah

6 gedachtes over “DIY ~ 3 keer fotolijstjes

  1. die met die CD’tjes is zoo leuk. die ga ik sowieso ook maken. ik ga namelijk binnenkort verhuizen dus dit komt zo goed van pas! thanks 🙂 x

    Like

Geef een reactie

