Waarom ik de winter haat

IMG_0484Ondanks dat ik de herfst geweldig vind, vind ik ~ Hannah ~ de winter het stomste seizoen! Van het winterweer wordt ik gewoon moe. Grauw, nat en koud. Ik kan maar weinig positiefs noemen aan de winter. Vandaag vertel ik jullie waarom ik de winter nou zo stom vind. Veel plezier met lezen!

De kou
Als eerste is de winter natuurlijk het aller koudste seizoen. En met koud bedoel ik wel echt koud. Dagelijks door de kou fietsen is nou niet echt een pretje. De winter overleef je alleen maar als je een grote voorraad sjaals, mutsen, handschoenen en truien aanschaft. Maar helaas zijn er ook een aantal lichaamsdelen die je niet zo goed kunt beschermen:(.

Het weer
In de winter heb je regelmatig te maken met een grijze, grauwe lucht. De zon is nergens te bekennen ~Zon, waar ben je toch!~ en de donkere wolken zijn overdreven vaak aanwezig. Van die donkere lucht wordt je nou niet bepaald vrolijk.

Geen feestdagen meer
Na kerst en oud en nieuw zijn de feestdagen helaas afgelopen. De lampjes periode is voorbij, en na die feestdagen zijn er geen feestdagen/ feesten meer om naar uit te kijken.

Ijs
In Nederland is het heel koud in de winter (vind ik), maar het vriest dan weer net niet genoeg om op de sloten te kunnen schaatsen.

Sneeuw
Veel mensen kijken misschien altijd uit naar sneeuw. En ja voor een uurtje is het vaak leuk, maar daarna wordt het een smerige koude bende op straat, bestaande uit sneeuw en zand (vieze modder dus).

Gladheid
Door al die kou wordt het ook behoorlijk glad op de wegen. Ik ben vast niet de enige die met de fiets is gevallen (of wel? haha).

Snel donker ’s avonds en laat licht ’s ochtends
Tja, in de winter zijn de dagen nou eenmaal extreem kort. In het donker fiets ik naar school, en met schemering fiets ik naar huis. Ik vind het heel vervelend. Je hebt bijna niks meer aan je dag!

Dit waren alle redenen waarom ik de winter haat. Haat jij de winter?

xx

Hannah

Geef een reactie

