The furry friend tag

IMG_1506Hoi allemaal! Vandaag doe ik de furry friend tag! In deze tag beantwoord ik een aantal vragen over mijn huisdieren. Het leuk me leuk om te doen om dat ik sinds vorige week behalve een kat nu ook een hond heb. Hopelijk kunnen jullie ze hierdoor een beetje beter leren kennen. Veel plezier!

Wat zijn de namen van je huisdieren?
Mijn kat heet Nona. Mijn vorige kat was overleden toen wij op vakantie waren. Het was eigenlijk overduidelijk dat we nog een kat zouden nemen. Mijn zusje en ik hadden op dat moment net een film gezien waar de naam Nona in voor kwam en dat vonden wij een hele mooie naam. Daarom hebben wij haar Nona genoemd.

Mijn hond heet Charlie. En dat vonden wij gewoon allemaal een hele leuke naam, haha.

IMG_1225Wat voor soort dier is het en welk ras?
Nona is een Siamese kat. Ze heeft blauwe ogen wat ik zelf heel mooi en bijzonder vind. Ook heeft ze een bruin gekleurde vacht.

Charlie is een Welsh Springer Spaniel, hij heeft witte vacht met rood bruine vlekken. Hij heeft ook een heel schattige stip op zijn hoofd.

Hoe lang heb je je huisdieren al?
Nona heb ik nu ongeveer 4 jaar en Charlie pas een week!

Hoe kom je aan je huisdieren?
Beide komen uit een nestje van een fokker.

Hoe oud zijn je huisdieren?
Nona is op dit moment 4 en een half jaar oud en Charlie is nu pas 9 weken oud.

IMG_0246Wat is er zo grappig aan de persoonlijkheid van je huisdieren?
Nona is een hele lieve kat. Ze is heel nieuwsgierig en houdt erg van mensen gezelschap. Ze komt al snel bij mij op schoot en loopt dan vervolgens een uur te spinnen. Andere katten vind ze niet leuk en die jaagt ze dan ook regelmatig uit de tuin. Ze is echt dol op warme plekjes en op de zon. Ook is ze heel erg slim! Ze kan een dichte deur open maken en is heel erg kieskeurig met eten. De brokjes van de hond vind ze wel lekker haha.

Charlie is ook heel lief! Hij is heel vrolijk en is dol op spelen. Hij slaapt heel veel (helaas laat hij af en toe kleine scheetjes in zijn slaap, uhg die stinken zo erg!). Hij is een beetje gek maar op een positieve manier hoor, als hij in de tuin is vreet hij allemaal bladeren op. Hij is dol op honden snoepjes. Hij loopt nog niet zo stevig en valt dus vaak op de grond. Hij heeft van die hele lieve honden ogen. Hij vindt het heel leuk om aan uitstekende dingen te trekken met zijn mond (denk aan kledingstukken en schoenen) wat soms heel erg irritant kan zijn.

Wat betekent de band met je huisdieren voor je?
Ik houdt heel erg veel van Nona en Charlie, ook al is Charlie nog maar heel kort bij ons. Ik zou ze echt niet kunnen missen. Ze zijn een heel fijn gezelschap.

IMG_1275Wat zijn je favoriete herinneringen met je huisdieren?
Ik heb niet echt een favoriete herinnering met ze, ik vind ze altijd gewoon heel erg leuk! Ik vond Nona wel heel lief toen ze nog een kitten was en dat heb ik nu natuurlijk ook met Charlie.

Wat zijn de bijnamen die je voor je huisdieren hebt?
Nona noem ik heel vaak Noon of Noontje en Charlie noem ik vaak Charles haha. Verder heb ik ook vaak van die standaard koosnaampjes voor ze als liefje of schatje.

Dit was de tag, ik zet de vragen nog even op een rijtje voor als je hem over wilt nemen.

•Wat zijn de namen van je huisdieren?
•Wat voor soort dier is het en welk ras?
•Hoe lang heb je je huisdieren al?
•Hoe kom je aan je huisdieren?
•Hoe oud zijn je huisdieren?
•Wat is er zo grappig aan de persoonlijkheid van je huisdieren?
•Wat betekent de band met je huisdieren voor je?
•Wat zijn je favoriete herinneringen met je huisdieren?
•Wat zijn de bijnamen die je voor je huisdieren hebt?

Liefs,

Hannah

Geef een reactie

