Ochtendroutine

Hey! Vandaag laat ik (Cathelijne) jullie mijn ochtendroutine zien. Deze ochtendroutine is van de dagen dat ik school heb.

Mijn wekker staat altijd om kwart voor zeven. Ik wil er altijd zeven uur uit zijn, maar het komt wel eens voor (“wel eens” ahum ahum) dat ik om kwart over zeven nog in mijn bed lig. Maar voor dit artikel ga ik er maar even van uit dat ik gewoon om zeven uur op stond.

Als ik wakker wordt loop ik naar mijn kledingkast en sta daar vervolgens tien minuten lang na te denken wat ik aan wil. Behalve als ik dit de dag van te voren al had gekozen, maar dan ben ik ook altijd veel te vroeg.
Als ik dan mijn kleding heb uitgezocht loop ik naar beneden (ik slaap op zolder, dus eigenlijk loop ik gewoon naar de badkamer) en was ik mijn gezicht met facewash. Hierna loop ik weer terug naar mijn kamer (ja ja, ik loop elke ochtend een hele marathon) en kleed ik me aan.
Douchen doe ik altijd ’s avonds, aangezien ik niet om kan gaan met föhns (=het geduld er niet voor heb) en niet met nat haar naar school wil. Dat is veel te koud, en normaal is het al zo koud in de ochtend.
Dan doe ik mijn make up en borstel ik mijn haren. Hoeveel make up ik draag hangt af van mijn stemming; soms ga ik zonder make up, soms ga ik met een winged eyeliner (uitzondering). Ik draag in ieder geval nooit foundation ofzo.
Mijn haar draag ik altijd los. Alleen als ik echt een badhairday heb draag ik het in een staart.

Dan loop ik naar beneden en ga ik ontbijten. Ik ontbijt meestal met een bakje yoghurt en een grote kop thee (ik hou van thee, serieus). Ik ben niet zo’n fan van brood, en yoghurt vind ik wel heel lekker. Vaak kijk ik tijdens het ontbijten naar youtubevideo’s. Hoef ik die niet meer te bekijken als ik thuis ben. Meer tijd voor huiswerk! YES:|
Hierna maak ik mijn lunch. Ik probeer af te wisselen wat lunch betreft (als jullie nog suggesties hebben hoor ik het graag!) maar het komt er vaak gewoon op neer dat ik een boterham met kruidenkaas meeneem. Ook pak ik een flesje water en nog meer eten en stop ik het in mijn tas.
Hierna ren ik als een haas (hahaha) naar boven om mijn tanden te poetsen. Het is dan meestal al tien voor acht (ik ga altijd om tien voor acht weg). Maar ach, ik fiets wel wat harder. (Ik poets altijd twee minuten mijn tanden!)

Dan stap ik op de fiets. Fiets ik zo hard als ik kan naar Hannah, irriteer ik me aan fietsers die langzaam (met zijn tweeën naast elkaar) fietsen, om vervolgens met Hannah als een slak verder naar school te fietsen (het is leuker dan alleen hoor Hannah)

Zo ziet mijn ochtend voor school eruit. Het is niet een perfecte routine, maar ik ben nog nooit te laat gekomen dus het werkt wel.

Wat is jullie ochtendroutine?

Liefs,

Cathelijne

2 gedachtes over “Ochtendroutine

Geef een reactie

