What’s on my Iphone

Hey! Vandaag heb ik de ‘Whats on my Iphone-tag’ voor jullie! Ik denk dat de meeste mensen hem wel kennen, maar je laat dus alle apps zien die je op je Iphone hebt (ik heb een witte Iphone 4). Veel plezier!

Mijn achtergrond is deze foto uit Griekenland. Deze staat ook op mijn Instagram (@xxxkattxx).

IMG_6743

 

Dit is de hoofdpagina; Berichten, Agenda, Weer, Klok, Notities, Contacten, Dictafoon, Telefoon, App Store en WhatsApp. De meesten van deze apps zijn standaard van Iphone, iedereen kent ze denk ik wel.

Onderaan staan Snapchat, Instagram, Safari en Bloglovin’. Deze apps gebruik ik het allermeest. Snapchat, Instagram en Safari zijn heel bekend, maar sommigen van jullie zullen Bloglovin’ misschien niet kennen: Bloglovin’ is een app waarmee je blogs kunt volgen. Dit is heel erg handig, want je kunt precies zien welke artikelen je wel en niet hebt gelezen. Ook kun je artikelen liken. Ook wij hebben een Bloglovin’ account.

Op de volgende pagina heb ik (bijna) alles verdeeld in categorieën: Camera, Games, Muziek, Sociaal, Sport, School en Tv. Los staat de standaard rekenmachine app van Apple en Twitter. Ik weet dat Twitter net zo goed bij sociaal kan, maar ik vind het mooier staan als het los staat… Zo ben ik.

Camera

IMG_6746

 

Camera
Bij camera heb ik vijf apps staan: Filmrol, Picsart, Squaready, Retrica en Room for Thought. Picsart, Squaready en Retrica vind ik hele fijne apps en gebruik ik voor heb bewerken van mijn Instagramfoto’s. Hier wil ik wel een keer een los artikel over schrijven.

IMG_3401

Room for Thought is een hele leuke app die elke dag op een random moment zegt dat je een foto’s moet maken. Je krijgt een plaatje te zien en daarna krijg je drie seconden om een foto te maken. Dit zorgt voor een hele boel spontane foto’s die je niet meer kunt verwijderen (wel privé zetten).
Room for Thought ~ gratis voor Apple en Android

IMG_6747

Games
In dit mapje staan al mijn games. Eigenlijk vind ik spelletjes enorm saai en heb ik geen idee waarom ik ze heb, maar dat maakt niet uit;-).

 

IMG_6747

Ruzzle is een spel waarbij je woorden moet zoeken in 16 letters. Ik heb het al twee eeuwen niet meer gespeeld, maar het is wel leuk als je je verveeld met WiFi (eehmm, doe jij dat wel eens??)
Ruzzle ~ gratis (er is wel een betaalde versie ofzo) voor Apple en Android

 

IMG_6747

 

Ook heb ik hier Flappy Bird staan. Iedereen kent hem wel toch? Deze app is niet meer verkrijgbaar. Ik wil hem daardoor niet verwijderen, maar spelen doe ik het niet vaak.

 

IMG_6747

Daarnaast staat 2048. Dit is een spel waarmee je zoveel mogelijk punten hebt door getallen met elkaar te combineren (twee en twee wordt vier, vier en vier wordt acht, 1024 en 1024 wordt 2048).
2048 ~ gratis voor Apple en Android

IMG_6747

Ook staat er Charm King. Dit is eigenlijk gewoon een domme versie van Candy Crush, met de domste naam ooit. Het was ooit gratis bij de App van de Dag (Heb ik nu niet meer, maar hiermee is er elke dag een betaalde app gratis. Alleen deze app is altijd gratis.) en ik was te lui om het te verwijderen (ehmm… stiekem speel ik het wel).
Charm King ~ gratis voor Apple en Android

 

IMG_6747

De laatste game is Circle the Dot. Hiermee moet je een rondje omcirkelen. Het is heel frustrerend en ik ben er heel slecht in (in alle spelletjes).
Circle the Dot ~ gratis voor Apple en Android

IMG_6748

Muziek
In dit mapje staan alle apps die wat met muziek te maken hebben.

IMG_6748

Youtube en Muziek kennen jullie allemaal wel. Al gebruik ik Youtube meer om vlogs te kijken, maar ook wel voor muziek.

IMG_6748

Naast Muziek staat Ringtonium. Ik downloadde hem omdat hij stond bij App van de Dag. Ik heb hem nog nooit gebruikt maar het is iets waarmee je ringtonen kunt maken ofzo.
Ringtonium ~ €0,89 voor Apple en €0,79 voor Android (Er is wel een lite versie)

IMG_6748

Itube gebruik ik om muziek te luisteren. Ik ben te lui om muziek op itunes te kopen/downloaden, daarom gebruik ik dit. Itube is ook fijn om youtube filmpjes te kijken als je geen wifi hebt. Wel gaat het na een tijdje heel veel GB kosten (bij mij), maar dan moet je het gewoon even verwijderen. Het probleem is alleen dat ik deze app nergens kan vinden in de Appstore, dus ik snap niet hoe ik hem ooit heb gedownload. Misschien is hij verwijderd (net zoals bij Flappy Bird).

IMG_6748

Vevo is een superfijne app waarmee je alle nieuwe videoclipjes kunt zien. Ik gebruik deze app niet mega veel, maar het is wel leuk om af en toe te kijken.
Vevo ~ gratis voor Apple en Android

IMG_6749  

Sociaal
De meeste apps hier kent iedereen denk ik, maar ik ga het toch even bespreken.

IMG_6749

We heart it. Dit vind ik de leukste app wat foto’s betreft. Ze zijn zo perfect allemaal!
We heart it ~ gratis voor Apple en Android

 

IMG_6749

Pinterest gebruik ik als ik inspiratie nodig heb voor DIYs/recepten of als ik me gewoon verveel. Ik gebruik het niet vaak, maar als ik het gebruik kan ik er zo een uur op zitten.
Pinterest ~ gratis voor Apple en Android

 

IMG_6749

Ook Tumblr is zo’n app voor inspiratie. Tumblr gebruik ik niet zo vaak, maar ik vind het wel leuk als om naar al die accounts te kijken.
Tumblr ~ gratis voor Apple en Android

 

IMG_6749

Met Wattpad kun je je eigen verhalen schrijven en delen. Ook kun je andermans verhalen lezen. Ik vind dit superleuk en wil er wel eens een verhaal mee schrijven, maar ik heb er niet veel tijd voor.
Wattpad ~ gratis voor Apple en Android

IMG_6749

Ook staat hier de app van WordPress en een bladwijzer van mijn blog.

WordPress ~ gratis voor Apple en Android

IMG_6751  

Sport

 

IMG_6751  

SitUps pro en PushUps pro zijn twee apps waarmee je kunt trainen hiervoor. Het jammere is dat ik de SitUps te makkelijk vind (je begint bij 1 achter elkaar) en de PushUps te moeilijk (ik kan nul keer opdrukken, maar het gaat me lukken! ooit.). Ik heb ze trouwens via App van de dag gedownload.
SitUps pro ~ €1,99 voor Apple en Android
PushUps pro ~ €1,99 voor Apple en Android

IMG_6751

Ook staat hier RunKeeper. Deze app meet hoeveel je hebt gelopen en waar en hoe snel. Super handig!
Runkeeper ~ gratis voor Apple en Android

IMG_6751

7 minut workout is echt een geweldige app! Er zijn hier veel varianten van maar ik heb deze. Met deze app kun je in iets meer dan zeven minuten je hele lichaam trainen! Dit kost onwijs weinig tijd. Ik probeer dit elke dag te doen, maar soms lukt dat niet of heb ik er geen zin in. Hele fijne app!
7 minut workout ~ gratis voor Apple en Android

IMG_6752School
In dit mapje staan dingen die met school te maken hebben; WrtsMobile, miniTeach en Google Translate. Normaal staan hier ook nog wat bladwijzers van mijn schoolsite enzo, maar die heb ik nu maar even in de tweede pagina van dit mapje gezet.

 

WrtsMobile en miniTeach zijn overhoringsprogramma’s. Met WrtsMobile kun je de lijsten van je account synchroniseren naar je mobiel en ze overhoren. Met miniTeach kun je ze erin schrijven, maar je kunt ze ook downloaden van woordjesleren.nl en vocatrain.com. Als je de betaalde versie hebt ook nog van wrts.
WrtsMobile ~ gratis voor Apple en Android
miniTeach ~ gratis voor Apple en Android

IMG_6752

Google Translate is de app van Google Translate. Hiermee kun je dus vertalen, altijd handig!
Google Translate ~ gratis voor Apple en Android

IMG_6753

 Tv 
IMG_6753

Vraag me niet wat Buienradar en NU.nl hier doen, ze hebben namelijk helemaal niks met tv te maken. Ik weet waar ze staan en daarom laat ik ze maar hier, want anders moet ik ze de hele tijd zoeken.
Buienradar ~ gratis voor Apple en Android
Nu.nl ~ gratis voor Apple en Android

IMG_6753

Ook staan hier Netflix en RTL XL. Vooral Netflix gebruik ik heel erg veel.
Netflix ~ gratis voor Apple en Android
RTL XL ~ gratis voor Apple en Android

 

IMG_6754

Op de laatste pagina staan apps die ik bijna niet gebruik. Meestal zijn ze standaard bij Apple.

Dit waren alle apps die ik op mijn iphone heb staan. Ik hoop dat jullie het leuk vonden!

Wat zijn jouw favoriete apps?

liefs,

Cathelijne

20141005-205911-75551955.jpg

3 gedachtes over “What’s on my Iphone

  1. Leuk artikel! Ik gebruik zelf natuurlijk instagram en snapchat heel vaak, netflix ook sinds dit beschikbaar is in België, ik moet toegeven dat ik zelf ook niet zoveel spelletjes speel.

    Like

Geef een reactie

