Kamer opruimen

IMG_7076

Vanochtend was het echt tijd om mijn kamer opruimen, het was een enorme bende. Overal lag rondslingerende kleding, schriften, boeken, oortjes, pennen. In dit artikel ga ik (Cathelijne) al mijn opruimtips delen.

Elk weekend ruim ik mijn kamer helemaal op. Dit doe ik als volgt:

IMG_7023 IMG_7024

Als eerst doe ik mijn gordijnen omhoog, hierdoor is het lichter in je kamer en hoef je geen lampen aan te doen.
IMG_7036

Daarna gooi ik al mijn kleding op een hoop, kijk goed onder en in je bed.
IMG_7041

Ik doe alle vuile kleding in de was. Mijn schone kleding vouw ik op en leg ik in mijn kast.
IMG_7033 IMG_7034

Hierna maak ik mijn bed op, hierdoor lijkt mijn kamer direct al een stuk netter.
IMG_7047 IMG_7048

Mijn make-up tafel ziet er na een week meestal ook niet meer uit; het is vies en al mijn make-up ligt door elkaar. Daarom haal ik eerst al mijn spullen er van af en ga ik er met een doekje overheen. Vervolgens zet ik alles weer terug op zijn plek.
IMG_7051 IMG_7053

Wat ik met mijn make-up tafel doe, doe ik ook met mijn bureau
IMG_7063

Ten slotte zet ik alle overige dingen terug op zijn plek.

IMG_7076

Tips:
~Zet een muziekje aan. Dit maakt het meteen al een stuk leuker.
~Ruim elke avond je kamer voor vijf minuutjes op. Zo voorkom je dat je de dag in de week dat je je kamer helemaal opruimt niet twee uur bezig bent.
~Doe elke dag je gordijnen open en maak je bed op. Hierdoor ziet je kamer er direct een stuk netter uit en hoef je je niet te schamen als je onverwacht bezoek krijgt.

Elke vakantie ruim ik mijn kamer helemaal op. Hier ben ik meestal meerdere dagen mee bezig. Ik heb een aantal tips die ik graag met jullie wil delen:
~Maak een paar stapels: kan weg, moet ergens anders heen, plek nog bedenken. Hierdoor hoef je niet de hele tijd te lopen.
~Doe deel voor deel. Bijvoorbeeld dag één je kast, dag twee je bureau en dag drie je kledingkast.
~Doe het met een vriendin, je moeder of iemand anders. Zo ben je twee keer zo snel klaar en het is gezelliger.
~Als je dan toch je kamer op aan het ruimen bent, kun je het net zo goed ook je kamer schoonmaken. Ga overal langs met een doekje, stof alles af en ga ook nog even stofzuigen.
~Als je iets weg wilt gooien, kijk dan even of het nog bruikbaar en mooi is. Misschien kun je er andere nog blij mee maken, zo verdien je ook nog wat geld.
~Zorg dat alles een vaste plek heeft. Zo voorkom je dat er na een paar dagen toch nog spullen rondslingeren.
~Stop al je oude spullen, die je wel wilt bewaren, in een grote doos.
~eem de tijd. Als je je kamer echt opgeruimd wilt hebben, ben je niet in tien minuten klaar.
~Als laatste: geniet van het resultaat!

liefs,

Cathelijne

3 gedachtes over “Kamer opruimen

Geef een reactie

