Manicure

IMG_2982

Hey, vandaag ga ik jullie laten zien hoe ik thuis mijn handen en nagels verzorg. Dit doe ik meestal op zondag. Hierbij lak ik ook mijn nagels, maar dit hoeft natuurlijk niet.

IMG_2979

Voor deze manicure heb je nagellakremover, zeep, scrub, watjes, wattenstaafjes, een nagelvijl, nagelriemolie, nagellak, basecoat, topcoat en een bokkepootje nodig.

IMG_2823

Stap 1. Haal je nagellak eraf met een watje met nagellakremover. Doe dit het liefst met een acetonvrije remover, anders worden je nagels er heel droog van.
Nagellakremover ~ Etos
Watjes ~ Kruidvat

IMG_2845

Stap 2. Was je handen met zeep. Hiermee haal je natuurlijk het vuil weg en zorg je dat er geen pluisjes van je watjes op je nagels blijven zitten. Scrub hierna je handen, hierdoor worden je handen lekker zacht. Smeer het als laatste in met een verzorgende handcrème.
Zeep ~ Riverdale
Scrub ~ Rituals
Handcrème ~ Rituals

 

IMG_2929

Stap 3. Vijl je nagels. Ik doe dit het liefst met een glazen vijl. Glazen vijlen zijn sneller en zorgen dat je minder splijtende nagels hebt. Zorg wel dat je niet heen en weer vijlt, maar in een richting, anders  splijten je nagels alsnog. Ook een voordeel van een glazen vijl is dat hij langer mee gaat (als je hem niet laat vallen, daardoor kan je glazen vijl namelijk breken) en het is hygiënischer. Een glasvijl kun je wassen met water. Een glasvijl hoeft helemaal niet door te zijn, je kunt ze bijna overal kopen. Zelfs bij Action!

 

IMG_2948

De vorm waarin je je nagels vijlt verschilt met persoon. Ik vind het het mooist op ze recht te vijlen, maar als je ze liever rond hebt kan dat natuurlijk ook!
Nagelvijl ~ Herôme

IMG_2946

Stap 4. Smeer je nagelriemen in met nagelriemolie. Ik gebruik hiervoor een speciale pen. Ik heb hem gekregen dus ik weet niet welk merk het is, maar je hebt er ook een van Herôme. Hierna duw je je nagelriemen terug. Je kunt hiervoor een bokkenpootje gebruiken, maar ik gebruik de dop, want daar zit een handig hoekje in die perfect is voor het terugduwen van je nagels.

 

IMG_2972

Stap 5. Lak ten slotte je nagels. Gebruik eerst een basecoat, dit zorgt ervoor dat je nagels niet verzorgen. Ik doe een lakje van NYC op. Deze nagellak vind ik heel erg fijn. De kleur heet Raindrop (325). Het is een mooi babyblauw kleurtje. Doe als laatste een topcoat op. Dit zorgt ervoor dat de nagellak een mooie gladde finish heeft en dat het langer blijft zitten. Ik gebruikt een base- en topcoat in een.
Nagellak ~ NYC
Base- en topcoat ~ Miss Sporty

Dit was mijn manicure. Ik hoop dat jullie hier iets aan hadden!

Wat gebruiken jullie voor je nagelverzorging?

Liefs, Cathelijne

5 gedachtes over “Manicure

  1. Hoi Cathelijne en Hannah! Jullie blog is erg leuk! Ik vroeg me af, hoe hebben jullie het voor elkaar gekregen dat je op je startpagina niet heel je berichten hebt, maar dat je maar kleine stukjes hebt en dat je dan kunt verder lezen? Ik heb hier namelijk best wel een beetje moeite mee om het voor elkaar te krijgen en zag dat het bij jullie gelukt was. Hele mooi nagellak btw!

    Groetjes Laarsjuh.

    Like

Geef een reactie

