DIY kamer decoratie

20140902-230142-82902378.jpg

Ik ben erg blij met mijn kamer, maar ik vind het altijd leuk om het iets gezelliger te maken. Daarom heb ik vandaag een aantal DIY’s voor jullie waarmee je je kamer kan decoreren.

foto 1

(Arizona) spaarpot
Ik heb zelf niet zo’n mooie spaarpot en vond dat het wel tijd werd voor een nieuwe daarom bedacht ik deze DIY.

foto 2

Het is heel simpel en het enige wat je nodig hebt is een mooie fles (hiervoor gebruik ik een Arizona fles), een scherp voorwerp en eventueel een stift.


IMG_2197

Als eerst moet je je fles natuurlijk leeg drinken. Maak nu je fles schoon met water zodat het geld straks niet vies wordt. Haal de dop van de fles af en geef met een stift aan hoe groot je de gleuf van je spaarpot wil hebben, zorg ervoor dat er makkelijk een muntje van 2 euro doorheen kan. Knip of snijd de gleuf uit de dop. Doe de dop op de fles en je spaarpot is klaar.

IMG_3227Gekleurd zout/suiker
Dit is een DIY die je voor veel dingen kunt gebruiken. Je hebt alleen stoepkrijt, zout of suiker en een (mooi) bakje nodig.

IMG_3234

 

IMG_3229

Doe een beetje zout of suiker in je bakje. Kies dan de kleur stoepkrijtdie je het mooiste vindt en roer daarmee door het bakje.

IMG_3228Het zout of de suiker zal hierdoor verkleuren. In het begin zie je nog niet heel veel kleur maar dat komt vanzelf. Hoe langer je blijft roeren hoe feller het wordt.

foto-2

Tip: je kan ook verschillende kleuren zout of suiker maken en die dan in laagjes in het bakje verdelen, dit geeft een leuk effect.

Als je klaar bent kun je er spulletjes in zetten als make-up, nepbloemen, potloden of andere leuke voorwerpen.


IMG_2333Moodboard

Dit is persoonlijk mijn favoriet. Het kost wel wat meer tijd dan de andere DIY’s maar het eindresultaat mag er zeker zijn. Ook kun je hierdoor een beetje je stijl ontdekken.

IMG_2295

De benodigdheden zijn een aantal leuke tijdschriften, een canvas doek en lijm (ik gebruik hiervoor een pritt stift).

IMG_2338

Knip een aantal leuke plaatjes uit. Dit hoeven natuurlijk niet alleen maar outfits te zijn, maar ik doe dit wel. Knip ze eerst wat ruim uit, en daarna preciezer. Zorg dat je genoeg plaatjes hebt om je canvasdoek te bedekken. Leg de plaatjes op je canvasdoek en bepaal waar ze moeten liggen. Nu is het tijd om de plaatjes op te plakken, zorg dat het canvasdoek zo vol mogelijk is.

foto-3Je moodboard is klaar, je kan hem ophangen of op een mooi plekje neerzetten.

Dit waren de drie DIY’s. Ik hoop dat jullie het leuk vonden!

Laat het ons weten als je een van deze DIY’s gaat maken.

xx

Hannah

2 gedachtes over “DIY kamer decoratie

Geef een reactie

