Back to school~ Lunchideeën

Hoi allemaal, vandaag hebben ik weer een artikel uit de ‘Back to school’ week. Deze keer ga ik mijn favoriete lunch recepten met jullie delen die niet te duur zijn en lekker simpel. Want een saaie boterham met pindakaas is echt niet het enige wat je op school kan eten!

20140824-210108-75668258.jpg

1. Zalm tortilla

Dit recept is heel makkelijk om te maken.

20140824-210059-75659097.jpg

De enige ingrediënten die je voor dit recept nodig hebt zijn tortilla wraps, gerookte zalm, rucola en kruiden roomkaas.

20140824-210101-75661805.jpgSmeer de hele wrap in met de kruiden roomkaas, Leg er een paar plakjes gerookte zalm op en strooi er wat rucola over heen.

20140824-210103-75663396.jpgRol de tortilla op en snijdt hem door midden.

2. Salade caprese

20140824-231523-83723349.jpg

20140824-231521-83721739.jpgVoor dit recept heb je mozzarella, tomaat, rucola, basilicum, eventueel pijboompitten, zout en peper,een lekkere dressing nodig en een bakje waar je je salade in kunt doen nodig.

Verhit een pan en bak een aantal pijmboompitten tot ze lichtbruin zijn. Doe wat rucola in het bakje dat je mee naar school gaat nemen. Snijdt de mozzarella en tomaat in plakken en leg ze in het bakje. Giet je dressing over de salade, en bestrooi de salade met de pijnboompitjes. Voeg zout en peper toe naar smaak.

Dressing tip: voor mijn dressing meng ik 1 eetlepel olijfolie met anderhalve eetlepel balsamico azijn.

3. Koude pastasalade

IMG_5705

IMG_5706Voor dit recept heb je pasta, spekjes, komkommer, cherrytomaatjes, pesto en peper en zout nodig.

Kook de pasta eerst op de manier die op het pak staat. Terwijl je de pasta kookt kun je de groenten voorbereiden. Schil de komkommer en snijd er kleine blokjes van en doe de cherrytomaatjes door de helft. Als je de pasta hebt gekookt kun je het af gaan gieten (doe dit in een vergiet) spoel de pasta daarna om met koud water. Bak de spekjes tot ze gaar zijn. Doe de pasta, komkommer, cherrytomaatjes en spekjes in een bakje en roer er een beetje pesto doorheen. Voeg zout en peper naar smaak toe. Stop het bakje in de koelkast tot gebruik.

Dit waren mijn recepten, ik vind ze heel lekker tijdens school omdat ze zo fris zijn maar je kan ze natuurlijk ook voor thuis maken. Zelf vind ik het fijn om ze ’s avonds klaar te maken zodat ik daar ’s ochtends als ik naar school ga geen werk aan heb.

Wat eten jullie het liefst tijdens school?

Hopelijk vonden jullie dit artikel leuk!

LIefs Hannah

Geef een reactie

