Back to school ~ DIY

IMG_4185

Hey, zoals je misschien niet ontgaan is, is het deze week Back to school-week. Vandaag ga ik een aantal diys en tips delen om je schoolspullen wat leuker te maken.

Pennenbakjes
Voor pennenbakjes heb ik vier ideeën:

 

IMG_3990

IMG_3998

1. Wasknijperbakje. Hiervoor heb je een laag bakje en wasknijpers nodig. Je kunt de wasknijpers verven maar houten knijpers vind ik juist wel heel erg leuk staan. Het enige wat je moet doen is de wasknijpers in het bakje knijpen.

IMG_3906

2. Een mok. Je kunt natuurlijk je pennen in een mok doen. Dit staat heel erg leuk, vooral als je een leuke mok hebt. Het is extra tof als je de mok zelf verft. Zo heb je jouw unieke pennenbakje. Mijn mok heb ik van mijn moeder gekregen en komt uit New York, maar je kunt vast wel ergens anders zulke mokken kopen.

IMG_3903
3. Starbucksbeker. Stop al je pennen in een Starbucksbeker. Dit is echt mijn favoriete pennenbakje. Het staat onwijs gaaf en het is direct een goede reden om naar Starbucks te gaan!

IMG_3900

4. Als laatste kun je ook gewoon een pennenbakje kopen. Deze kun je verven en met andere dingen pimpen, maar je kunt hem ook gewoon wit houden. De mijne komt van Xenos en kost zeven euro.

 

IMG_4189

Etui
Deze etui heb ik heel lang geleden gemaakt en ik gebruik hem nog steeds. Hij is heel erg handig omdat je al je pennen in één keer ziet.

IMG_4202

Je hebt hiervoor twee verschillende lapjes stof nodig van 30 bij 40 cm. Ook heb je een lint, een naaimachine en garen nodig. Naai de lapjes stof aan elkaar. Zorg dat de goede kanten aan de buitenkanten zitten.
Vouw hierna de stof voor ongeveer 2/3 om en naai dit aan de zijkanten vast. Naai vervolgens om de cm naar boven, zo ontstaan er gleufjes. Je kunt ook afwisselen met de grootte van de gleufjes. Zo passen er verschillende potloden en pennen in.
Naai er twee lintjes aan. Hiermee kun je hem dichtmaken.
Stop er pennen en potloden in en je etui is klaar voor gebruik!

Boekenleggers
Het is naar mijn mening echt enorm irritant om elke keer weer de goede bladzijde te zoeken. Daarom heb ik drie ideeën voor boekenleggers:

IMG_3949

IMG_3956

Paperclips. Paperclips zijn prima te gebruiken als boekenlegger. Je kunt ze voor heel goedkoop bij de Action vinden. Die van mij komen van de Flying Tiger. Ze zijn wat groter dan die van Action en ze kosten €1,-. De paperclips kun je zo gebruiken, of je kunt ze pimpen. Ik heb er eentje gemaakt met een bloemetje. Die heb ik er met lijm opgeplakt. Ik heb er eentje gepimpt met washitape, eentje met strookjes gekleurd papier en eentje met een touwtje. Er zijn natuurlijk veel meer manieren waarmee je ze kunt versieren maar ik heb deze vier gemaakt.

IMG_1826

IMG_4178

Je kunt ook hartjes maken van je paperclip. Hiervoor heb je een paperclip nodig. Buig de paperclip zoals in het tweede plaatje. Draai hem hierna om. Mijn paperclip heeft twee verschillende kleuren. Daardoor is hij omgedraaid veel lichter. Daarna kun je hem om het blaadje doen.


Hartjesboekenlegger.
1. Je hebt een blaadje en plakband nodig. De grootte van het blaadje hangt een beetje af van hoe groot je het hart wilt, maar zorg wel dat hij niet vierkant is.
2. Vouw het blaadje horizontaal dubbel.
3. Vouw nu het blaadje verticaal dubbel en doe hem terug zodat er een vouwlijn ontstaat.


4. Vouw allebei de kanten diagonaal langs de vouwlijn.
5. Vouw nu de hoekjes om zodat hij wat ronder wordt.
6. Plak als laatste alles vast met de plakband zodat alles blijft zitten en klaar is je boekenlegger.

Agenda pimpen
Voor het pimpen van je agenda heb ik een aantal tips:
IMG_4108

1. Plak een spiegeltje aan de voorkant van je agenda. Dit vind ik zelf super handig.
2. Plak envelopjes en mapjes in je agenda. Zo kun je allerlei dingen erin bewaren als foto’s, een geodriehoek of losse blaadjes.
3. Koop stickers en plak je agenda helemaal vol. Dit staat erg leuk.

IMG_4111

4. Print een aantal foto’s of plaatjes uit en maak een collage. die kun je op de voorkant plakken, maar ook op een lege, ongebruikte of reclame pagina in je agenda. Je kunt zo ook je kaftpapier opleuken.
5. Zoek inspirerende quotes op en schrijf ze in je agenda.

Verdere tips

IMG_4091

1. Koop washitape. Met washitape kun je zoveel leuke dingen doen. Je kunt er je kaftpapier, je agenda, je schriften, je potloden en nog veel meer mee versieren. Je kunt ze bijna overal kopen. Ik heb ze van Ikea en Hema.

IMG_4149

2. Neem saai kaftpapier en ga los. Teken, plak, schrijf en stempel hem helemaal vol.

IMG_4153

3. Maak je eigen etiketten. Dit doe je gewoon door een vierkantje of rondje te maken en daar om heen te tekenen.
4. Maak gebruik van het feit dat een kluisje magnetisch is. Hang je rooster, foto’s, plaatjes en nog veel meer op met magneten.

Dit waren mijn DIYs en ideeën. Ik hoop dat jullie er wat aan hebben! Als je iets hebt gemaakt, stuur hem dan naar mijn Instagram of Twitter. Dit zou ik heel erg leuk vinden!

Wat is jouw favoriete DIY?

Liefs,

Cathelijne

5 gedachtes over “Back to school ~ DIY

Geef een reactie

